Porcelán és kerámia figurák kedvelői

Porcelán és kerámia figurák kedvelői

Gyűjtemény bemutató - a mókusok szerelmese

2018. július 10. - 13Zsuzsanna

Be kell vallanom, gyakran nézegetem a facebook adok-veszek csoportokban a bútor eladási hirdetéseket, mert szeretem a régi bútorokat, lakberendezési tárgyakat.

Pár napja egy hirdetés nagyon felkeltette az érdeklődésemet: csodaszép, 1920-as évekbeli, ritka kivitelezésű art-deco könyvespolcot kínáltak eladásra. A képekre kattintva akadt el a lélegzetem igazán, a könyvespolc telis-tele volt mókusokkal. Mindig úgy éreztem, hogy az egyforma figurák tömegben mutatnak igazán jól, a képek láttán ez az érzésem bizonyságot nyert. Eddig ennyi egyforma figurát együtt csak a régi gyári műhelyfotókon láttam!

 uj_bitkep.bmpAquincumi ülő aktok tömege. (Forrás: SzolnokMegyeiNeplap 1982 08 05 oldal 29)

 A lentiekben mini-interjút olvashattok a mókusgyűjtővel, Kővágó Zsófival, aki nagyon kedvesen, türelmesen válaszolt kérdéseimre:

- Ennyi mókust még nem láttam egy helyen. Hány darabból áll jelenleg a kollekciód?

- Kilencvenkilenc darab Hollóházi mókusom van, kilencvennyolc darab vörös és egy fehér. A célom a száz darab vörös mókusból álló kollekció.

- Miért pont ezt a figurát gyűjtöd?

- Aranyosak a mókusok, tetszett a figura formája. Később olvastam, hogy a szerelem szimbóluma. De mi nem az... Szeretem az erdőt, a mókusok erre emlékeztetnek. Valószínűleg ez is benne van, hogy kedvelem őket.

- Mióta gyűjtöd őket? Mennyi idő alatt jött össze a kilencvenkilenc darab?

- Körülbelül nyolc év alatt.

 36882353_10213751938085530_4840480906265231360_n.jpg

 Mókushadsereg (fotó: Kővágó Zsófi)

- Mást is gyűjtesz?

- Nem, nem szeretném, ha zsúfolt lenne a lakás. A legutóbbi költözésem során nagyon sok kacattól megváltam. De szeretem a szép dolgokat, és ha valami nagyon megtetszik, akkor jöhet, most van hely. Egyébként nagyon szeretnék egy simaszőrű foxterrier figurát, nekem ilyen kutyám van. Mindig csak drótszőrűt látok.

- A mókusokra visszatérve, számít a gyártó? A szín mellett figyeled a gyártó jelzését is? Ha igen, mely darabokat keresed inkább?

- Nem számít, akár hibás is lehet, így is szeretem őket. A szín tényleg fontos, de ha szembejött velem egy mókus, hazavittem. Sosem válogattam.

- Hol szoktál rájuk találni?

- A szüleimnek köszönhetem a gyűjtemény felét. Régen rendszeresen jártak a Petőfi Csarnok bolhapiacára. Emellett az interneten, leginkább a Vaterán kerestem őket. Illetve ha régiségbolt mellett megyek el, mindig bekukkantok.

 mokus2.jpg

Mókusok a polcon (fotó: Kővágó Zsófi)

- Gondoltál már rá, hogy mi lesz, ha összejön a századik darab? Folytatod tovább?

- Semmiképp. Tudni kell leállni. De alig várom, hogy - egyszer - majd méltó helyre kerüljenek. Egy szív alakú plexi/üveg polc rendszert képzeltem el. Iszonyú hatásos lenne. Az otthonom szépítése a mániám.

 

Ha szeretnéd bemutatni a gyűjteményedet, vagy annak egy részét, ne habozz, keress bátran!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://porcelankeramiafigurak.blog.hu/api/trackback/id/tr3114105099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása